diumenge, 9 de desembre del 2018

PISTES PER APLANAR LA VINGUDA DE JESÚS




Temps d’Advent, de vigilància de si mateix, de preparació de la vinguda de Jesús, aplanant els seus camins. En dono unes pistes per si us serveixen: 


  • Miraré de callar més, d’escoltar més, de prestar més atenció a les persones que al meu mòbil. 
  • Un pensador ha dit darrerament que “som gent de poca fe i de molta por”. Procuraré desmentir-ho, ni que sigui una mica… 
  • Em proposo pregar més i millor. Fer silenci a la presència de Déu. Intentar descobrir el batec de Déu en el cor del món. Que hi és. 
  • Meditant l’Encarnació del Fill de Déu, faré meu el pensament de Sant Francesc de Borja que diu: “En cristià, no són grans els qui es tenen per grans, sinó els qui es reconeixen petits”. 
  • No em desanimaré per com va el món, sinó que hi posaré esperança, segons la dita del Petit Príncep: “Allò que fa bonic el desert és que en algun lloc amaga un pou”. 
  • Si jo he trobat la Font d’aigua viva en Jesucrist, mostraré, amb la meva manera de viure, el camí de la Font als qui beuen en fonts insanes i contaminades. 
  • Faré meu el pensament d’una biblista que diu: “Quan l’Església es troba més despullada és quan es presenta l’ocasió meravellosa: la de revestir-se, per fi, únicament, del mantell de la glòria de Déu”. 
  • Quan la vida, tan sovint, ens posa a prova, miraré que les proves m’enforteixin, i que m’ajudin a centrar-me més en les coses essencials i menys en les banals. 
  • Davant de l’allau consumista, alimentaré el convenciment que es necessita ben poc per a viure. 
  • En un món que convida a l’excés egoista, procuraré viure amb austeritat i ajudar els pobres, els de butxaca i els d’esperit. 
  • Davant d’un Jesús que es manifesta en l’extrema fragilitat, no voldré dominar els altres ni actuar amb prepotència. 
  • Miraré de ser més amable amb tothom, posant amor i humor en tot el que faci. 

Tot plegat, amb l’ajut del Senyor. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada