diumenge, 15 de març del 2020

EL PREU D’UN MIRACLE




Un nen petit va trencar la seva guardiola, es va posar a comptar les seves monedes, les va posar en un pot, i va sortir d’amagat pel darrere de la casa.
Se’n va anar directament a la farmàcia. “En què puc ajudar-te, vailet?” –li preguntà el farmacèutic.
“Vull comprar un miracle”, va respondre el nen.
“Com dius?”, va contestar estranyat el farmacèutic.
“La meva germana està molt malalta, i el meu pare diu que només un miracle pot curar-la. Per això vull un miracle per ella. Quant costa un miracle?”.
“Ho sento” –va dir el farmacèutic, amb el cor una mica encongit. “No en venem de miracles, aquí”, va afegir suaument.
“Tinc diners per pagar-lo” –féu el nen. “Si no n’hi ha prou, en trobaré més. Només digui’m quant costa”.
Al costat del nen hi havia un home alt i ben vestit. Es va mirar el petit i li va preguntar: “Quina classe de miracle necessita la teva germana?”.
“No ho sé”, va contestar el nen, amb llàgrimes que li baixaven galtes avall. “Només sé que està molt malalta i té alguna cosa dolenta que va creixent en el seu cap. El metge va dir que necessitava una operació. Però els meus pares no la poden pagar, així que necessitem un miracle per salvar-la. Per favor, puc donar tots els meus diners per salvar la meva germana”.
“Quants diners tens?”, va preguntar l’home. “Un dòlar i 12 centaus”, contestà el nen, amb veu fluixa i tremolosa. “És tot el que tinc, però si cal en puc aconseguir més”, va afegir de seguida.
“Bé, quina coincidència!”, va somriure l’home. “Un dòlar i 12 centaus, aquest és el preu exacte d’un miracle per a la teva germaneta”. Va agafar els diners del nen amb una mà, i amb l’altra el va abraçar tot dient:
“Acompanya’m a veure la teva germana. A veure si tinc el miracle que ella necessita”.
Aquest home era el director d’un prestigiós hospital. Allà es va fer l’operació sense cap càrrec econòmic, i al cap de poc temps la germana del nen estava a casa sana i estàlvia.
“Aquesta cirurgia –va comentar la seva mare– ha estat un veritable miracle. Em pregunto quant deu haver costat”. 
El nen va somriure de saber exactament el que costa un miracle: Un dòlar i 12 centaus... I la fe d’un nen petit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada